• 0

این غذاها موهایتان را پرپشت میکند


این غذاها موهایتان را پرپشت میکند

 

داشتن موهای پرپشت و زیبا آرزوی خیلی هاست یکی از رازهای زیبایی داشتن موهای پرپشت است .واسه ی داشتن موهایی پرپشت میتوان از غذاهایی مفید واسه ی رشد موها استفاده کرد . به گزارش ترشیده ها شما هم اگر به دنبال پرپشت شدن مو های تان هستید باید بدانید کدام مواد غذایی واسه ی مو های مفید و کدام مضر هستند. واسه ی این کار با ما همراه شوید.

 

مو نقشی غیر قابل انکار در زیبایی ظاهری انسان دارد و درخشش آن می تواند نشانه ای از وضعیت خوب سلامت باشد. شرایط ظاهری موی سر شما می تواند سرنخ هایی از وضعیت سلامت کلی بدن در اختیارتان قرار دهد. خوشبختانه واسه ی حفظ سلامت پوست سر و مو می توانید اقدامات مختلفی انجام دهید و این روند از رژیم غذایی آغاز می شود. برخی مواد غذایی می توانند به سود پوست سر و مو باشند، در شرایطی که برخی دیگر نتایجی معکوس را رقم می زنند.

 

واسه ی پرپشت شدن مو از شیرینی ها پرهیز کنید

 

وقتی یک ماده غذایی سرشار از قند یا تهیه شده از آرد پالایش شده، مانند نان سفید یا دونات را مصرف می کنید، قند خون افزایش چشمگیری را تجربه می کند که ترشح انسولین را تحریک می کند. این شرایط موجب می شود تا بدن آندروژن های بیشتری ترشح کند. این هورمون می تواند موجب کاهش فولیکول های موی شما شود و به طور بالقوه ریزش مو را در پی داشته باشد.

 

واسه ی پرپشت شدن مو از پروتئین حیوانی بیش از حد پرهیز کنید

 

رژیم غذایی کتو به کاهش اندازه دور کمر کمک می کند، اما گزینه چندان مناسبی واسه ی موهای شما نیست. پروتئین عنصری کلیدی واسه ی رویش قوی مو است، اما مصرف بیش از حد پروتئینی که از منابع حیوانی تامین می شود ممکن است به قیمت کمبود مواد مغذی دیگر تمام شود.

 

در عوض مصرف فیبر بیشتر و پروتئین های گیاهی را مد نظر قرار دهید. از این طریق دامنه گسترده‌تری از مواد مغذی که واسه ی سلامت کلی بدن ضروری هستند را دریافت خواهید کرد و به بهبود سلامت مو نیز کمک می کنید. به میزان کافی سیستین، اسید آمینه پیش ساز کراتین، مصرف کنید. کراتین پروتئین ساختاری اصلی در مو است. از منابع خوب واسه ی سیستین می توان به بروکلی، جوانه گندم، و فلفل های قرمز اشاره کرد.

 

*رژیم لاغری کتو

 

رخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است .

 

رژیم کتو واسه ی درصد بالایی از مردم موفقیت آمیز عمل می کند و به آن ها در کاهش وزن کمک می کند . چراکه چندین مورد از عوامل اصلی مربوط به افزایش وزن را بهبود می دهد مانند : عدم تعادل هورمونی به ویژه مقاومت به انسولین ، قند خون بالا و اشتهای کاذب .

 

برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست غذاها محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد .

 

رژیم کتو به جای کالری شماری و محدود کردن غذاها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی واسه ی رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند .

 

در رژیم کتو منبع سوخت بدن که از آن واسه ی تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند .

 

واسه ی پرپشت شدن مو از غذاهایی با محتوای روی و آهن کم پرهیز کنید

 

کمبود روی و آهن می تواند اثر چشمگیری بر سلامت مو داشته باشد. اگر دوست دارید از رشد قوی و سالم مو بهره‌مند شوید، تامین آهن از مواد غذایی حیوانی، به ویژه گوشت گاو، مرغ، و ماهی اهمیت دارد. اگر علاقه ای به مصرف گوشت ندارید می توانید سبزیجات برگدار را در رژیم غذایی خود جای دهید. مصرف غذای دریایی مانند صدف چروک و غلات کامل نیز به تامین روی کمک می کند.

 

واسه ی پرپشت شدن مو از ماهی های پر از جیوه پرهیز کنید

 

مصرف ماهی های حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ به کاهش التهاب و تشویق رشد مو کمک می کند. اما از غذاهای دریایی با محتوای جیوه بالا مانند شمشیر ماهی پرهیز می کنید، زیرا می تواند به ریزش مو

منجر شود. انتخاب های سالم‌تر شامل سالمون، تن، و هالیبوت می شوند که سرشار از منیزیم نیز هستند.

 

واسه ی پرپشت شدن از الکل پرهیز کنید

 

نوشیدنی های الکلی می توانند در چگونگی سوخت و ساز روی در بدن اختلال ایجاد کنند، که یک ماده معدنی مهم واسه ی حفظ سلامت مو محسوب می شود. همچنین، مصرف الکل می تواند به کم آبی بدن منجر شود که این شرایط نیز بر مو اثرگذار است. الکل می تواند مو را خشک‌تر، شکننده‌تر و هرچه بیشتر مستعد شکستگی سازد.

 

واسه ی پرپشت شدن مو از غذاهای چرب پرهیز کنید

 

غذاهای سرشار از چربی های اشباع و روغن های هیدروژنه می توانند موجب مسدود شدن منافذ پوست، حتی روی پوست سر شوند. این شرایط می تواند به ریزش مو منجر شود. واسه ی تهیه غذاهای سرخ کردنی محبوب خود می توانید از هواپز و روغن اندک استفاده کنید.

 

واسه ی پرپشت شدن مو دارچین بیشتری مصرف کنید

 

دارچین گردش خون را در بدن بهبود می بخشد و پوست سر نیز از این شرایط بی نصیب نمی ماند. این به معنای ارسال مواد مغذی بیشتر به فولیکول های مو است که رشد سریع‌تر و سالم‌تر مو را ممکن می سازد.

 

واسه ی پرپشت شدن مو سیب زمینی شیرین و کدو مسما مصرف کنید

 

میوه ها و سبزیجاتی که دارای رنگ نارنجی درخشان هستند، مانند سیب زمینی شیرین، کدو مسما، انبه،کدو تنبل، و حتی گوآوا واسه ی حفظ سلامت مو بسیار مفید هستند. آنها سرشار از بتا کاروتن هستند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و پوست سر را به تولید یک چربی سالم به نام سبوم تشویق می کند که درخشش و رطوبت بیشتر را واسه ی مو به ارمغان می آورد. با این وجود، نباید در مصرف ویتامین  A زیاده‌روی کرد، زیرا می تواند به ریزش مو منجر شود.

 

واسه ی پرپشت شدن مو بادام مصرف کنید

 

بادام سرشار از ویتامین E است. این ماده مغذی که از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار است به ترمیم  بافت و کاهش التهاب کمک کرده و رشد مو را تشویق می کند. از دیگر منابع خوب واسه ی ویتامین E میتوان به دانه های آفتابگردان، دانه های کاج، اسفناج، و آووکادو اشاره کرد.

 

واسه ی پرپشت شدن مو نخود مصرف کنید

 

نخود سرشار از ویتامین B9 است که به نام اسید فولیک نیز شناخته می شود و یک ماده مغذی مهم دیگر واسه ی حفظ سلامت مو است. سبزیجات برگدار سبز، بوک چوی، کیل، اسفناج و برگ شلغم نیز از دیگر منابع خوب واسه ی این ویتامین هستند. اسید فولیک به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند که اکسیژن و مواد مغذی را به بخش های مختلف بدن انتقال می دهند و مو نیز از این شرایط بی نصیب نمی ماند.

 

این غذاها موهایتان را پرپشت میکند

 



لینک منبع

باز نشر توسط وب سایت تفریحی ترشیده ها | Torshideha.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *